Resize of Dkw-hummel-super
l-1
hummel 102

Dkw hummel super 102     1959

dscfr0033 Resize of dkw standaard opknapper02 dscf003603 resize_of_dscf0031 dscfr0038 dscf004902 dscf0052
dkw_hummel_1959_302

Na de DKW Hummel super van 1960 met een Zweirad Union motorblok nu een met een echte dkw blok.
Zo werd hij aangeboden op internet, na wat gemail en wat handje geklap deze gekocht. Het liefst heb ik ze waar heel veel aan gedaan moet worden. met deze dkw ben ik daar weer in geslaagd.

Het doel is om weer te komen tot een brommer zoals op de foto hieronder.

dscf0038 dscf0r044 dscf0r40 dscf004704 dscrf0043 dsc00219a dscf0040

Mail to :
Harry Bastiaansen

Restaureren kan beginnen

dscfr0038
dsc00167

februari 2007, alle te spuiten onderdelen  samen met de reserve onderdelen van de vorige brommer laten stralen en in de grondverf gespoten

maart 2007, alles voor deze brommer naar de spuiter gebracht, als alls goed gaat is hij begin mei weer terug.

dscf0r40
dsc00173 dsc00129
dsc00228

Voor blok helemaal uit elkaar gaan halen eerst maar een kijken of dit wel nodig is. Wel een nieuwe overmaatse zuiger gekocht en de cilinder op laten boren.
 Nieuwe zuigen en cilinder gemonteerd, blok op de werkbank vast gezet, benzine in de carberatur en slingen met de trapper. vrijwel direct liep hij en nog zuiver ook. Voorlopig doen we hier verder niets aan, alleen poetsen.

Oude zadelovertrek vervangen door een nieuwe.

zadel4 zadel1 zadel2 zadel3

De bedoeling was dat rond mei de te spuiten onderdelen terug zouden zijn, echter de laaste week van 2007 kreeg ik het telefoontje, “hij is klaar”

dsc00801 gespoten2

Opbouwen kan beginnen.

De spanner voor de voor vering rubbers weer voor de dag gehaald en omdat dit de tweede keer is ging het een stuk vlotter.

voorvork102-1 voorvork102-2 voorvork102-3 voorvork102-34jpg

De benzinekraan voor deze brommer is altijd spannend of hij dicht is, gelijk toen ik de brommer uitelkaar heb gehaald is de kraan in een potje met benzine gegaan. Gelukkig, hij sluit goed af.

tankmonteren1 tankmonteren3 dkwmetblok1 dkwmetblok2
dkw102-ow2
opdewielen1 opdewielen3
opdewielen6

Het grote werk is af en klaar voor de keuring.
Wat nu nog gedaan moet worden is het vinden van het verchroomde sierkapje op het voorspadbord, een mooi verchroomde uitlaat en een betere motorkorf als ik nu heb en een bagagerekje.
Om dit te vinden heb ik de komende jaren genoeg reden om naar beurzen te gaan.

Het resultaat

dkw102-1 dkw102-3 dkw102-4 dkw102-8 dkw102-10
dkw102-g05c